Vilniaus Valdorfo Atviroji mokykla

BENDRUOMENĖS KURIAMA MOKYKLA

Mokyklą savo rankomis ir širdimis kuria vaikų tėvai ir mokytojai, o jos augimą globoja Valdorfo mokyklų asociacija Lietuvoje, pataria Valdorfo pedagogikos ekspertai iš užsienio.

MŪSŲ FILOSOFIJA

Valdorfo Atviroji mokykla lavina visus žmogui svarbius gebėjimus ir savybes. Protinį, emocinį ir socialinį intelektą, dvasingumą, valią pradėti ir pabaigti bet kokį darbą, drąsą nugalėti vidines kliūtis.

Mūsų mokyklos tikslas ir tėvelių lūkestis – užauginti sveiką, harmoningą asmenybę, pasiruošusią gyvenimui, gebančią kurti ir vertinančią patį mokymąsi.

Nuosekliai taikome Valdorfo pedagogikos metodiką

Daugiau nei prieš šimtą metų Vokietijoje sukurta Valdorfo pedagogika šiandien paplitusi visame pasaulyje. Lietuvoje vaikai pagal šią metodiką pradėti ugdyti 1992 metais. Tyrimų rezultatai įrodo šios pedagogikos naudą. LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija dar 2004 m. patvirtino Valdorfo sistemos koncepciją. Jos puoselėjimą Lietuvoje prižiūri keletas Lietuvos organizacijų, Valdorfo pedagogikos ekspertai iš užsienio, o mūsų mokytojai su jais konsultuojasi, nuolat tobulinasi ir gilina žinias.

Vaikus ugdome visapusiškai ir atsižvelgdami į jų raidą

Vienas iš pagrindinių Valdorfo pedagogikos principų – ugdymas atsižvelgiant į vaiko raidą (pagal antroposofinę amžiaus tarpsnių teoriją). Tai reiškia, kad vaikai turi būti mokomi atliepiant jų poreikius ir gebėjimus. Tada vaikams mokymasis tampa įdomus ir jie jaučiasi galintys bei nori įveikti iššūkius. Mūsų tikslas nėra prigrūsti kuo daugiau greitai senstančių žinių. Siekiame sudėti pamatus gebėjimui mokytis ir įdiegti meilę mokslui. Svarbios visos disciplinos: menams ir užsienio kalboms skiriama tiek pat dėmesio kaip ir matematikai ar chemijai. Tyrimų rezultatai rodo, kad Valdorfo mokyklų mokiniai patiria daugiau džiaugsmo mokydamiesi, yra labiau įsitraukę, lengviau prisitaiko prie įvairių sąlygų, labiau linkę kurti, nei tik vartoti.

Įgaliname mokytojus ugdyti individualizuotai

Valdorfo pedagogika akredituota, mokytojai laikosi ugdymo tikslų bei plano, tačiau jiems yra suteikta laisvė pasirinkti ugdymo priemones, lanksčiai jas pritaikyti tiek vaikui asmeniškai (pvz., vaikams, kurie greitai įsisavina pamokos medžiagą ir atlieka užduotis, mokytojas gali skirti papildomų užduočių, o tiems, kuriems sekasi sunkiau – ieškoti galimybių išmokti darant kitus pratimus), tiek atsižvelgus į klasės poreikius (pvz., parenkamos pasakos, istorijos, kita mokomoji medžiaga, kurios turinys aktualus konkrečiai klasei). Tokiu būdu ugdymo procesas tampa efektyvesniu, o mokytojai yra motyvuoti ir turintys galimybę atsižvelgti į mokinių individualius poreikius, jų individualias stiprybes, rasti būdą išspręsti sunkumus, sukurti tarpusavio ryšį ir jį puoselėjant tapti autoritetu.

Visa bendruomenė stengiasi dėl visų vaikų

Esame bendruomeninė mokykla ir tai suteikia daug privalumų, kuriant vaiko ugdymui palankias sąlygas. Pavyzdžiui, šeimos yra įgalintos prisidėti prie mokyklos tobulinimo, augimo savo gebėjimais.

  • Pirmadienis 08:30 - 17:30
  • Antradienis 08:30 - 17:30
  • Trečiadienis 08:30 - 17:30
  • Ketvirtadienis 08:30 - 17:30
  • Penktadienis 08:30 - 17:00

Parašykite atsiliepimą