Vaikų odontologija
Vaikų odontologija – odontologijos dalis, apimanti vaikų dantų karieso, nekariozinių, periodonto ir kt. burnos ligų diagnostiką, gydymą ir profilaktikos principus.
Pirmas vizitas pas odontologą turėtų būti ne dėl skausmo, nes šis vizitas yra pats svarbiausias ir ilgam išlieka vaiko atmintyje. Šis vizitas turėtų būti vos išdygus pirmam dantukui. Jo metu vaikas žaidimo forma supažindinamas su aplinka, odontologiniais instrumentais ir atliekama apžiūra, o tėveliams duodamos išsamios rekomendacijas apie pieninių dantukų priežiūrą ir mitybos ypatumus. Vizitui turėtų būti ruošiamasi iš anksto.
Vaikų odontologija turėtų būti glaudžiai siejama su tėvelių darbu namuose. Tėveliai atlieka labai svarbų vaidmenį, nes jie yra svarbiausi žmonės vaikui ir jais vaikas labiausiai pasitiki. Geriausia, jog tėveliai vaikui papasakotų apie odontologą, ką jis veikia. Galima prieš vizitą parodyti edukacinius filmukus ar skaityti pasakas apie dantukų gydymą. Jokiais atvejais nevartoti frazių: tau tikrai neskaudės; tau nieko nedarys; valgysi daug saldumynų ir nevalysi dantų; neklausai manęs, todėl eisim pas odontologą, o ten tau skaudės. Šios frazės išanksto sukuria nepagrįstą baimę ir neretai vaikas nesutinka net atsisėsti į odontologo kėdę.
Rekomenduojama profilaktiškai tikrinti dantis kas 6 mėn. Taip siekiama užmegsti glaudų ryšį ir pasitikėjimą su mažuoju pacientu ir laiku pastebėti galimo ėduonies užuomazgas. Neatsižvelgiant ar tai yra pirmas, ar penktas vizitas, gydytojas vizuomet stengiasi būti supratingas, švelnus ir atidus tėvelių bei mažojo paciento poreikiams. Įgytos patirtys ateityje lemia paciento požiūrį į burnos sveikatą ir gydymą.
Pieninius dantis saugoti ir gydyti labai svarbu, visų pirma, dėl kramtymo ir estetinės funkcijos bei dėl vietos užlaikymo nuolatiniams dantims. Laiku negydant dantų, ėduonis gali pereiti į nervo pažeidimą ar atsirasti pūlinys šaknų viršūnėje.
Pieninio dantuko gydymas. Prieš atliekant procedūrą, gydytojas papasakoja bei parodo kas bus daroma jos metu. Paaiškinama kokio elgesio tikimasi. Pacientą stengiamasi pagirti ir motyvuoti po kiekvienos procedūros. Pacientui leidžiama pakelti ranką ir stabdyti procedūrą. Paciento dėmesiui atitraukti nuo nemalonios procedūros, daromos pertraukėlės ar įjungiamas animacinis filmukas.
Suraskite norimą paslaugą ar procedūrą, pasirinkite gydytoją ir užsiregistruokite vizitui internetu!